W dobie pandemii koronawirusa wszystkie zakłady pracy zobowiązane są do przestrzegania ścisłych wytycznych dotyczących higieny i bezpieczeństwa pracowników. Wiele firm w tych czasach zdecydowało się na przejście na pracę zdalną, by ograniczyć kontakt między pracownikami. Jeśli jednak Twoje przedsiębiorstwo funkcjonuje stacjonarnie, bez względu na to czy jest to biuro, placówka usługowa czy zakład produkcyjny, masz obowiązek odpowiednio zadbać o higienę w miejscu pracy. Jak? O tym w artykule.

Ogólne wymogi higieniczne w miejscach pracy

Każdy zakład pracy ma obowiązek zapewnić swoim pracownikom podstawową ochronę w postaci maseczek i jednorazowych rękawiczek, jeśli w pomieszczeniu przebywa więcej niż jedna osoba. Ponadto stanowiska pracy muszą być odsunięte od siebie na odległość minimum 1,5 metra. Do tego bardzo ważne jest zaopatrzenie zakładu pracy w niezbędne środki dezynfekujące w postaci dostępu do żeli antybakteryjnych czy płynów. W toaletach koniecznie powinny się pojawić (jeśli do tej pory ich nie było) dokładne instrukcje dotyczące skutecznego sposobu mycia rąk. Pamiętajmy również, by zaopatrzyć przestrzenie wspólne takie jak kuchnie i łazienki w jednorazowe ręczniki papierowe.

Dezynfekcja miejsc pracy

Miejsca pracy, o ile to możliwe, powinny być regularnie wietrzone, co sprzyja neutralizacji wirusów i bakterii. Ponadto sprzątanie powinno obejmować wszystkie powierzchnie, z którymi na co dzień mają styczność pracownicy. Bardzo ważne jest zadbanie o częste przecieranie płynem dezynfekującym takich miejsc jak blaty kuchenne, biurka, klawiatury, myszki czy klamki od drzwi. Jeśli zakład pracy wykorzystuje do wykonywania codziennych obowiązków różnorodne akcesoria i maszyny, te również powinny być regularnie dezynfekowane.

Dobrym pomysłem jest zaopatrzenie firmy w preparaty antybakteryjne o dużej pojemności np. 5 L. Pozwolą one na regularne uzupełnianie mniejszych dozowników do rąk i czyszczenia powierzchni. Są one niezwykle wydajne i skutecznie usuwają drobnoustroje dzięki wysokiemu stężeniu alkoholu.

Stojaki do dezynfekcji rąk – idealne rozwiązanie dla Twojej firmy

Bez względu na to czy jesteś właścicielem biura, placówki handlowo – usługowej czy zakładu produkcyjnego, praktycznym rozwiązaniem dla Twojej firmy może okazać się sensorowy stojak do dezynfekcji rąk. Takie urządzenie posiada szereg zalet. Przede wszystkim jego działanie jest w 100% bezdotykowe, ponadto znakomicie sprawdzi się w miejscach pracy, gdzie pracuje duża ilość osób. Do tego stojak cechuje się praktycznym i nowoczesnym designem, który idealnie wpasuje się w wnętrza aranżację każdego wnętrza.

Sensorowy stojak do dezynfekcji rąk stanowi idealne uzupełnienie kompleksowej ochrony zdrowia pracowników i klientów w każdej firmie.

Leave a Reply